טסט

אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

לאנרגיה סולארית, כמקור אנרגיה שמשנה דרמטית את הכדור בשנים האחרונות ובמיוחד בעת הנוכחית – יש יתרונות מוכרים וידועים לכל, כמקור אנרגיה בלתי נדלה שמאפשר לכל אדם להקים תחנת כוח פרטית אצלו בבית ובעלויות נמוכות כיום יותר מאי פעם.
מנגד, דווקא לפעמים מה שידוע לכל טומן בחובו המון עובדות ואינפורמציה שחומקת מעינו של הציבור הרחב, כאשר לאור זאת במאמר הקרוב נעסוק בעיקר בהיבטים השונים של אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות.

אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

מהי בעצם אנרגיה סולארית?

כדי להבין עד תום על מה מדובר, יש להגדיר ראשית את הנושא בו אנו עוסקים. לכן, אנרגיה סולארית היא אנרגיה שמגיעה מקרינת השמש, כאשר מדובר באנרגיה שהיא הן חלופית והן מתחדשת.
כלומר, מדובר במקור אנרגיה שאינו כרוך בזיהום הסביבה או בשריפת דלקים מאובנים ומזהמים, כמו גם במקור אנרגיה שמתקיים מסביבנו כדרך טבע, כאשר בדומה לאנרגיה שמופקת מזרימת מים או ממשב הרוח – כל שעלינו לעשות כדי להנות מפירותיה הוא להתחבר למנגנון הטבעי המתמשך של אותה אנרגיה, ובמקרה שלנו – מדובר בשמש.

אנרגיה סולארית חסרונות

לעומת זאת, לפני שנרעיף שבחים על אנרגיה סולארית וכל מה שהיא מאפשרת לנו לקבל (ועוד נרעיף), חשוב לציין גם כמה מגרעות שקיימים לאנרגיה סולארית כאנרגיה, כשיקולים שראוי להכיר בטרם מקבלים החלטה לכל כיוון.
כלומר, אנרגיה סולארית כאנרגיה המגיעה מן השמש מביאה עימה גם תלות מסוימת בטבע או בגורמים שלא בשליטתנו, כאשר יש להמתין לתקופות שמשיות (אף על פי שלא מדובר בבעיה של ממש בישראל בה יש מעל 300 ימי שמש שנתיים), כמו גם כי לא ניתן להפיק חשמל בשעות הלילה.
בנוסף לכך, בין אנרגיה סולארית להפקת חשמל עובר יחס ישיר של שטח כגורם שקובע את מידת התפוקה של אותה מערכת. או במילים אחרות – אם בתחנות כוח ישנות ניתן פשוט לשרוף עוד חומר באותו מקום כדי לייצר יותר חשמל, על מנת להגביר את תפוקתן של מערכות סולאריות חייבים לפרוס עוד פאנלים סולאריים על גבי שטח רחב יותר.
לבסוף, חיסרון נוסף שהשתנה משמעותית בשנים האחרונות אך עודנו נמצא בעוכרה של אנרגיה סולארית הוא שמדובר במערכת שרכיביה יקרים יחסית לעומת תחנות אחרות. מנגד, כפי שציינו טרם לכן השוק הסולארי נמצא במגמה דרמטית של הוזלה והנגשה לאור העובדה שיותר ויותר גורמים עסקיים ופרטיים כאחד בוחרים היום לעבור לאנרגיה סולארית.

יתרונותיה של אנרגיה סולארית

כאשר בוחנים את יתרונותיה של אנרגיה סולארית, קצרה היריעה מלהכיל את כלל השיקולים והגורמים שמצדיקים את המהלך הזה – הן כלכלית, הן סביבתית והן חברתית.
כלומר, אנרגיה סולארית היא מקור אנרגיה בלתי נדלה שלא צפוי להיעלם מהנוף הציבורי לפחות ב- 5 מיליארד השנים הקרובות, כמו גם כי על אף התלות בשטח, אנרגיה סולארית מאפשרת לכם למקסם את הנכסים שלכם כאשר לוח אחד הוא מה שמפריד בין הגג שלכם לבין תחנת כוח שבקושי דורשת תחזוקה ומייצרת חשמל כל עוד יש אור.
זאת ועוד, כי מיותר לציין שמעבר לאנרגיה סולארית מקטין משמעותית את צריכתו של חשמל מזהם שיוצר באמצעות שריפת דלקים מאובנים ו/או גז "טבעי", כאשר מעבר לאותה אנרגיה יכול להיות צעד אקטיבי להקלת המאמץ הסביבתי שכדור הארץ נאלץ להתמודד עימו.
בנוסף לכך, כאשר מייצרים חשמל עצמאית דרך אנרגיה סולארית, לאור העובדה כי החשמל שמיוצר מועבר לחברת החשמל עבור תמורה כספית, יכולה אנרגיה סולארית להפוך למקור הכנסה בלתי מבוטל עבור בעלי שטח גדול כדוגמת בעלי מפעלים, מבנים חקלאיים, או משרדים – אשר הופכים את הגג שלהם למכפיל כוח עסקי שתורם להם להגדלת הכנסות.

כשמדובר באנרגיה סולארית הפלוס גדול מהמינוס

כמו שכבר הבחנתם, לאנרגיה סולארית יש יתרונות וחסרונות כמו כל מקור אנרגיה קיים כיום. מנגד, אין צל של ספק כי המעבר לאנרגיה סולארית משתלם ונכון עבור כל גורם פרטי ו/או עסקי שבוחר לקיימו, כאשר פרט למשמעות הערכית של הפקת אנרגיה נקייה – נלווים לכך יתרונות ברורים הנוגעים לעצמאות אנרגטית וכלכלית כתוצאה מהפקת חשמל בגורם שלעולם לא יעצור ולעולם לא יגבה בשל כך תשלום.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים

תוכן עניינים

רוצים להתייעץ עם מומחים?

לייעוץ מקצועי ולפרטים נוספים, השאירו לנו פנייה ואנו נחזור אליכם בהקדם!