טסט

אנרגיה סולארית לבית - כיצד זה עובד?

מערכות סולאריות הפכו בשנים האחרונות לחלק משמעותי יותר ויותר מהשיח הציבורי וקנו ביושר את מקומן כמוצר שמשנה מקצה לקצה את צריכת האנרגיה בבית, כמו גם את היכולת של משק בית לייצר לעצמו מקור הכנסה פסיבי שעובד עבורו ונמצא בתוך הבית עצמו.
לעומת זאת, עדיין רבים מדי החלקים בציבור שלא לחלוטין מבינים כיצד ואיך עובדות אותה אנרגיה סולארית לבית, או מה חשוב לדעת בנוגע לתהליך עצמו, שאלות שבמאמר הקרוב ננסה לפזר את עננת הערפל מעליהן.

אנרגיה סולארית לבית

מהי בעצם מערכת המייצרת אנרגיה סולארית לבית?

בהמשך לכך, לפני שנצלול למונחים כמו פוטו וולטאים, תאי סיליקון, או זרם חלופי, חשוב בראש ובראשונה להגדיר מהי מערכת פאנליים סולאריים ביתית, כמו גם למה מלכתחילה עושים בה שימוש.
בהתאם, מערכת סולארית היא מערכת שלמעשה קולטת את קרינת השמש שכולנו חשים בכל רגע כאור וחום, ושהופכת אותה לחשמל אשר אנו עושים בו שימוש מסביב לשעון, בין היתר גם כדי לקרוא שורות אלו.
כמו כן, הפוטנציאל של אנרגיה סולארית לבית ולכלל המשק הוא חסר תקדים כאשר בוחנים את היקף האנרגיה שמוקרנת כלפינו בכל רגע נתון, כאשר על פי מדידות השמש פולטת מספיק אנרגיה כדי להזין את כדור הארץ לשנה שלמה – בכל שעה עגולה!
זו גם הסיבה שבגינה הפכה אנרגיה סולארית לפופולארית כל כך, כאנרגיה שקיימת בכל מקום על פני כדור הארץ (ובמיוחד בישראל השמשית בה ישנם למעלה מ- 300 ימי שמש בשנה!), כמו גם כזו שלא מצריכה עיסוק מורכב או תחזוקה מיוחדת.
או במילים אחרות – הצלחתה של אנרגיה סולארית כמערכת המועדפת על חלקים גדולים בעולם וביניהם גם ישראל, נובעת מכך שמדובר במקור נגיש, זול, ורווחי במיוחד היות ופרט להתקנה הראשונית ורכישת הרכיבים לא מדובר בתהליך שמצריך הוצאה שוטפת או השקעת זמן.

איך מערכת סולארית מייצרת חשמל בפועל?

כאשר בוחנים את האופן בו הלכה למעשה הופכת מערכת סולארית ביתית את קרני השמש לחשמל, התהליך הוא פשוט הרבה יותר מאשר חושבים.
כלומר, במסגרת הפקת חשמל מאור השמש, תחילה מוצב פאנל סולארי אשר בנוי משכבה של תאי סיליקון הממוסגרים במתכת, כאשר אותם תאים מצופים זכוכית כלפיי חוץ ומחווטים כמובן לשאר רכיבי המערכת.
בעת מגע ישיר של קרן אור בתאים עצמם, לאור היותו של סיליקון חומר המוליך למחצה אשר בנוי משכבה חיובית ומשכבה שלילית, ניתן לייצר שדה אלקטרוני שלבסוף ממנו מופק זרם חשמל.
כלומר, תאי הסיליקון סופגים את השמש, כאשר בתוכם בעת מגע עם התאים מתחילים לנוע אלקטרונים במרחב. כתוצאה מתנועת האלקטרונים נוצר זרם אשר מעוגן על ידי צומת חיווט אשר כתוצאה מפעולתו נוצרת ולאחר מכן גם מומרת האנרגיה הסולארית מזרם ישיר לזרם חלופי – כלומר זהה לחלוטין לזרם שיוצא ישירות מהשקעים בבית.

מהמערכת ישירות אל המכשירים השונים

לאחר מכן, מהרגע שנוצר הזרום החלופי (AC), הוא זהה לחלוטין בדיוק לכל הפקת חשמל אחרת בהיבט השימוש שלו, כאשר המשמעות היא שבאותה נקודת זמן ניתן לעשות בו שימוש לכל מטרה אשר ייעדתם לו.
לעומת זאת חשוב להבהיר כי במידה ותחברו את המערכת לצרכן בנפח העולה על היקף הייצור של המערכת עצמה, אתם צפויים למצוא את עצמכם עומדים בפני שוקת שבורה. ולכן, חשובה ההתאמה בין גודל המערכת או בין נפח החשמל שהיא מייצרת לבין המכשיר שאליו אתם מחברים אותה, כדי להימנע מאכזבה או הפתעות לא נעימות.

אנרגיה סולארית לבית – קל פשוט ומשתלם

אנרגיה סולארית היא מקור אנרגיה בלתי נדלה ושאינו מצריך מבעלי המערכת לנקוף ולו אצבע אחת כדי לוודא את עבודתו הקבועה מסביב לשעון עבורכם. כמו כן, כיום במציאות האקלימית הנוכחית מדובר במערכת שחשובה במיוחד הטמעתה לאור הרצון המשותף של כולנו להפחית ולצמצם את דריסת הרגל הפחמנית שלנו על פני הכדור ולסייע לשיקומו.
בנוסף לכך, המערכת מבטיחה בקלות רבה ובאמצעות עקרונות פשוטים את העצמאות האנרגטית של כל בית כשלעצמו, כמו גם מייצרת מקור הכנסה חדש ופסיבי עבור כל משק בית, כאשר צבר התנאים הללו מציף שאלה אחת פשוטה – איך אין לכם מערכת אנרגיה סולארית לבית?

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים

תוכן עניינים

רוצים להתייעץ עם מומחים?

לייעוץ מקצועי ולפרטים נוספים, השאירו לנו פנייה ואנו נחזור אליכם בהקדם!