המדריך המלא לבניית מערכת סולארית ביתית

אם מאז ומתמיד נחשבתם לאנשים עם 2 ידיים ימניות ומשופשפות היטב, יכול מאוד להיות שבניית מערכת סולארית ביתית היא משימה ברת השגה עבורכם, כמערכת שמאפשרת לכלל משק הבית להתחיל לייצר חשמל ירוק ובריא – הן לסביבה והן לכיס.
לעומת זאת, לאור העובדה שמדובר בתחום שצמח במיוחד בשנים האחרונות ושאינו מסורתי כמו תחומים אחרים של מערכות חשמל ביתיות – במאמר הקרוב נרחיב ונעסוק בהיבטים ונקודות שחשוב לדעת לפני שלוקחים סולם ומטפסים על הגג. לכן, אם התעניינתם בבניית מערכות סולאריות ביתיות – קחו דף ועט, הכתבה הזאת בשבילכם!

המדריך המלא לבניית מערכת סולארית ביתית

למה מלכתחילה להתקין מערכת סולארית ביתית?

בהמשך לכך, לפני שניגע ברכיבים השונים או כיצד ואיך משיגים מדריך התקנה טוב, חשוב להרחיב על מדוע מלכתחילה מומלץ לכל בעל שטח פנוי באשר הוא להקים מערכת סולארית ביתית.
בהתאם, הסיבות לכך הן מגוונות ומשתנות, כאשר פרט כמובן לתרומה משמעותית להקטנת הצריכה של חשמל מזוהם ושמבוסס על פחם ו/או שריפת דלקים, מדובר גם במנוע כלכלי לא מבוטל וכזה שיכול לצמצם עד כדי להעלים את התלות שלכם בחברת החשמל, ולהפוך אפילו למקור הכנסה עבור הבית כולו.
כלומר, כאשר מייצרים חשמל סולארי ביתי, אותו חשמל מועבר לאחר מכן לידיה המסורות של חברת החשמל, אשר בתמורה מזכה מחשבון החשמל שלכם את ערך החשמל שהמערכת הסולארית הביתית שלכם הפיקה והועבר לידיה.
בנוסף, במידה ומדובר בתפוקה שעוברת את הצריכה (כלומר כאשר ייצרתם חשמל יותר מאשר צרכתם), ניתן למעשה למכור את החשמל ברווח ולהפוך את אור השמש למקור הכנסה קבוע ושלא נחלש לעולם (או לפחות ב- 5 מיליארד השנים הקרובות).

המדריך המלא לבניית מערכת סולארית ביתית - מאיפה מתחילים?

עכשיו משנגענו בסיבות שבגינן מומלץ ונכון להקים מערכת סולארית ביתית בכל נכס פנוי שמאפשר זאת, נרחיב אודות חשיבותו של מדריך התקנה.
מדריך ההתקנה הוא למעשה האורים ותומים של התקנת המערכת, כמדריך שנועד לאפשר לכם להבין ולעקוב אחר ההוראות השונות, החל מנקודות חשובות בנוגע לפריסת המערכת עצמה (כמו כיוון, סמיכות לגורמים שיכולים ללכלך אותה וכן הלאה), ועד לרמת החיבור של כל כבל.
לכן, לפני שתבחרו מדריך מומלץ להסתכל בדוגמה החינמית שמופצת דרכו, כאשר רק לאחר שווידאתם שאתם מבינים את שפת המדריך והאופן בו הוא מסביר דברים – נכון ומומלץ לרכוש אותו כמו גם לעבוד לצידו.
בנוסף, מדריכים טובים הם מדריכים אשר ניתן לרכוש ווירטואלית ולקבל קטעי וידיאו המדגימים את הפעולות השונות, כמו גם כי לאחר שנחשפתם לחומרים איתם עובד המדריך – ניתן לרכושם ולוודא התאמה מלאה בין הרצוי למצוי.

רכישת רכיבים עבור התקנת מערכת סולארית ביתית

בנוסף לרכישת מדריך נכון, חשובה כמובן הרכישה של הרכיבים בפועל אשר עימם תרכיבו את המערכת עצמה. הרכיבים ההכרחיים עבור התקנת מערכת הינם כדלקמן:
1. קולטים סולאריים בהספק של 20 וואט ומעלה
2. מצבר / בטריית ליתיום
3. פיוז 12 וולט
4. ממיר מתח 4 אמפר
5. בקר טעינה
המשותף לכלל הרכיבים הללו הוא הזמינות הגבוהה שלהם בכל חנות חשמל שמכבדת את עצמה, כאשר לעתים ניתן לרכוש אף את הרכיבים עצמם מחברות העוסקות בהתקנת לוחות סולאריים, כאשר הסכום הכולל של הרכיבים הללו נע בין 8,000 ש"ח עד 11,000 ש"ח – בהתאם לאיכות החומרים והגורם שמכר אותם.

התקנה בפועל של מערכת סולארית ביתית

לאחר שרכשנו את כלל הרכיבים ונעזרנו במדריך איכותי ומדויק, הגיע שלב ההרכבה עצמו. לכן, חשובה בראש ובראשונה ההקפדה על עבודה זהירה ומקצועית לאור העובדה שמדובר בהתקנה עצמית, כאשר מדובר בחידוד שמקבל משנה תוקף אילו מתבצעת ההתקנה על גבי גג ובאמצעות עבודה בגובה.
לאחר שתורכב המערכת שרכשתם בהתאם למדריך, צפוי להתקבל בסופו של יום פלט המבשר על כמות החשמל שמיוצרת, כאשר מאותו שלב ניתן לחבר את המערכת למכשיר צורך חשמל ולעקוב אחר האופן בו המערכת מספקת ומזינה את אותו מכשיר.
לבסוף, כאשר המערכת עובדת ורצה חלק, ניתן כמובן להרחיבה באמצעות הנחת קולטים נוספים (כמובן בהתאם למופיע במדריך), כמו גם להרחיב את יריעת הכיסוי שלה כאשר מכשירים נוספים מצטרפים לחיבור חשמל ירוק ונקי.

הקמת מערכת סולארית ביתית – אפשרי אך לא פשוט

כמו שבטח כבר שמתם לב, על מנת להקים מערכת סולארית ביתית באופן עצמאי, נדרש מצד המתקין ידע רב ושליטה שלא קיימים אצל רוב גדול מאזרחי ישראל, כעובדה שמחדדת אלטרנטיבה פשוטה בהרבה להתקנת מערכת סולארית – פנייה לחברה מקצועית שתעשה את כלל התהליך עבורך.
בנוסף, חשוב להבהיר כי התקנת מערכות סולאריות כרוכה לעתים בקבלת אישורים והיתרים מטעם הרשויות המקומיות, כנדבך נוסף שפנייה לחברה מקצועית יכולה להקל עליו ולזרז את קיומו.
אז אם גם אתם מעוניינים להתחיל להנות מכל מה שחשמל ירוק יודע להציע ולייצר – צרו עימנו קשר בהקדם ונוכל לחזור גם אליכם עם הצעה אטרקטיבית בהקדם!

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים

תוכן עניינים

רוצים להתייעץ עם מומחים?

לייעוץ מקצועי ולפרטים נוספים, השאירו לנו פנייה ואנו נחזור אליכם בהקדם!