מערכת סולארית לקרוואן

מערכות סולאריות והתקנה לקרוואן

בין אם אתם מחזיקים בקרוואן למטרות טיול והרחבת אופקים, ובין אם מדובר עבורכם בפתרון דיור קבוע שלו אתם קוראים בית בשגרה – כשמדובר בקרוואנים הצורך בהתקנת מערכת סולארית שתאפשר לכם להתנתק משקע קבוע הוא חסר תקדים.

כמו כן, רבים אשר חולמים על רכישת בית על גלגלים או שכבר מחזיקים באחד כזה לא לגמרי מודעים לאופן בו מותקנת מערכת שכזו או כיצד היא משדרגת את חווית השימוש בקרוואן, היבטים ומאפיינים אשר נעסוק בהם בעמוד זה.

מדוע קרוואן מוכרח להחזיק במערכת סולארית?

בהמשך לכך ולפני שנקפוץ למאפייניה של מערכת סולארית כשלעצמה, חשוב להסביר מדוע קיים צורך בסיסי בשימוש מערכת סולארית לקרוואן באופן עצמאי, כזו שתאפשר לו להפיק את החשמל שלו בעצמו ולהתנתק לחלוטין מתלות חיצונית במקור אנרגיה.

הסיבה לכך היא שבמדינת ישראל יש צבר תנאים ייחודי שנוגע גם לתעשיית הקארוונים וגם לתנאי מזג האוויר, כאשר לאור אותו צבר החזקה במערכת סולארית היא משתלמת במיוחד. כלומר, לאור העובדה שבישראל אין אתרי קמפינג מפותחים או כאלה שמציעים לחלוטין שירות מלא לקרוואנים כפי שמתקיים באירופה, ארצות הברית או אוסטרליה וניו זילנד – מוכרח כל קרוואן כחול לבן להחזיק בעצמאות אנרגטית מלאה.

כאשר מוסיפים לכך את מספר ימי השמש שיש בישראל וכיסוי העננות הנמוך במיוחד, מקבלים הזדמנות לעשות מלימונים לימונדה – ולהעמיד קרוואן עצמאי לחלוטין שלא צריך לסחוב עמו גנרטור או לפגוש בשקע חשמלי ולו פעם אחת, לפעמים למשך שבועות וחודשים רבים.

לייעוץ מקצועי ופרטים נוספים – השאירו לנו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!

איך בנויה מערכת סולארית בקרוואן?

בהיבט התפעולי של התקנת מערכת סולארית לקרוואן, כדי להפוך את הקרוואן שלכם מרכב רגיל למכונת אנרגיה, כל מה שאתם צריכים הוא להתקין על גבי הקרוואן עצמו פאנלים סולארים אשר ידעו להפוך את קרינת השמש לחשמל בשלב אוחר.

החשמל שיופק מועבר לאחר מכן אל בקר טעינה שמונע את טעינת היתר של המצברים, כאשר החשמל שיגיע אל המצברים מתחלק בגסות למערכת V220 הביתית ובעלת השקע המוכר והסטנדרטי ואל מערכת V12 שמתפעלת את כלל המכשירים הבנויים בקרוואן כדרך קבע.

בנוסף לכך, אילו אתם מחזיקים בקרוואן עתיר מכשירי חשמל וכזה שצורך הרבה אנרגיה, תצטרכו בהתאם להצטייד בכמות גדולה יותר של פאנלים ומצברים כדי לעמוד בעומס.

התקנת מערכת סולארית לקרוואן – אל תעשו זאת בעצמכם

לעומת זאת, נדמה כי דווקא לאור הרוח ההרפתקנית שנלווית למסע בקרוואן, לעתים רבות בעלי קרוואנים סבורים כי הם מסוגלים וצריכים לבצע את כל הפרויקט במתכונת של DIY (Do It Yourself), כאשר אמנם הדבר נכון עבור היבטים רחבים בעולם הקרוואן – אך חד משמעית לא כשמדובר בהתקנת מערכות סולאריות.

הסיבה לכך היא שבניגוד לתקלה ביתית שניתן בקלות להתמודד עימה או לקרוא לאיש מקצוע על מנת שיתקן אותה, כאשר מתניידים עם קרוואן בשטח הפתוח להשבתה חשמלית יש מחיר גדול יותר וכזה שיכול להסב נזק בלתי הפיך לקרוואן.

לכן, כשנעזרים בחברה מקצועית שמוודאת שכלל המערכות בקרוואן הותקנו כהלכה ויודעת לבצע בדיקה תקופתית אחת לכמה חודשים כדי להבטיח שהכל בשליטה, אתם יכולים באמת לתור את הארץ בראש שקט ומבלי לטייל עם החשש שתתקלו בהפתעה לא נעימה ומסוכנת.

התקנת מערכת סולארית בקרוואן – טוב לסביבה ובריא לכיס

בנוסף לכך, עוד סיבה שבגללה מומלץ במיוחד להתקין מערכת סולארית לקרוואן הפרטי שלכם, היא ההשפעה החיובית שיש למערכות סולאריות באופן כללי על זיהום אוויר כמקור אנרגיה ירוקה, כמו גם מכיוון שמדובר בצעד כלכלי שמחזיר את עצמו במהרה.

כלומר, בשל העובדה שבזכות המערכת הסולארית לא תצטרכו עוד להשכיר (או לרכוש) ולתחזק גנרטור על כל הדלק שהוא צורך מסביב לשעון, תוכלו תוך זמן קצר להחזיר לחלוטין את ההשקעה הראשונית שלכם במערכת סולארית, כאשר החל מאותה נקודת זמן לא רק שקל ופשוט יותר לטייל עם הקראוון שלכם – אלא משמעותית זול יותר.

לא מטיילים עם קרוואן בלי מערכת סולארית

כמו שאפשר להבין מהכתוב לעיל, ההצטיידות באמצעות מערכת סולארית לקרוואן היא חלק בלתי נפרד והכרחי עבור כל בעל קרוואן באשר הוא, כאשר מדובר בצעד שלא רק משחרר את בעל הקרוואן מתלות חיצונית במקורות אנרגיה, אלא גם יכול לסייע לו לשמור על הסביבה ולצמצם דרמטית את ההוצאות השונות שנלוות למגורים בבית נייד.
כמו כן, מדובר בצעד שחשוב שיתבצע בצורה מסודרת ועל ידי אנשי מקצוע, כדי להבטיח שהמערכת תאריך ימים ותוכל לשמש אתכם בכל מקום – קרוב ורחוק כאחד, כאשר אתם נהנים מהטבע מבלי לוותר על המותרות של מגורים עירוניים.

רוצים לשמוע עוד?

השאירו לנו פנייה ונשמח לעמוד לרשותכם