מערכת סולארית קרקעית

מערכות סולאריות והקמה קרקעית

כשחושבים על פאנלים סולאריים, לרוב אנחנו מדמיינים דוד שמש שניצב על בניין מגורים ושמאפשר לתושבי המבנה לקבל מים חמים בחינם בחסות השמש, כאמצעי שהוטמע בישראל בסוף המאה הקודמת והפך מאז לחלק בלתי נפרד מהנוף הציבורי.

מנגד, לאור התפתחויות בעולם הסולארי, כאלו אשר הפכו אותו בשנים האחרונות לא רק לאמצעי לייצור חשמל חינמי אלא ממש לאפיק הכנסה חסר תקדים – בשנים האחרונות ניתן לראות עוד ועוד הקמות מערכות סולאריות קרקעיות, כאשר אילו גם לכם יש שטח שאינו מנוצל – בעמוד זה אנו נרחיב אודות האופן שבו ניתן להפוך אותו למכרה זהב אנרגטי.

מהי מערכת סולארית ואיך ניתן להרוויח ממנה כסף?

בראש ובראשונה כאשר אנחנו מדברים על מערכת סולארית, בין אם מדובר בצמודת קרקע ובין אם בכזו שנמצאת על מבנה, חשוב להבהיר שאנחנו מדברים על מערכת שיודעת להפוך ולהמיר בעצם קרינת אור לכדי אנרגיה חשמלית.
אותה מערכת עושה זאת באמצעות עיבוד הקרינה דרך פאנלים סולאריים שקולטים אותה ולאחר מכן אוגרים וצוברים אותה עד כדי הזרמתה הסופית לרשת החשמל הביתית, כתהליך שמאפשר לנו להפוך הלכה למעשה ותרתי משמע את אור השמש לאנרגיה חשמלית, כזו שמפעילה חלק בלתי נגמר ומתגבר של מכשירים וכלים שאנו עושים בהם שימוש מסביב לשעון.

בנוגע לאופן בו ניתן להמיר את אותה אנרגיה לרווח והון, בשנים האחרונות החלה חברת החשמל להכיר ולקלוט לשורותיה חשמל סולארי שמופק מעל לנפח מסוים גם אם הוא מגיע מגורמים פרטיים לחלוטין – החל מחברות ועד לאחרון האזרחים.
או במילים אחרות, אם תקימו לכם על גבי שטח שאינו מיועד לחקלאות או לבנייה חווה סולארית צמודת קרקע (מערכת סולארית קרקעית) – חברת החשמל תשלם לכם כסף על מנת הצבת אותם פאנלים והחשמל שהם יפיקו, כאמצעי הכנסה פסיבי שלא מצריך ממכם לנקוף ולו אצבע אחת כדי להמשיך לקבל כסדרו את התשלום בעבור קליטת קרינת השמש.

לייעוץ מקצועי ופרטים נוספים – השאירו לנו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!

האם כל אחד יכול להקים מערכת סולארית קרקעית?

על מנת להקים מערכת סולארית קרקעית קיים צורך לעמוד במספר תנאי מפתח אשר נוגעים לגודל הקרקע (בין 50 ל- 250 דונם), מיקום הקרקע (אידיאלי בסמוך לקו מתח גבוה) וסוגה (ההעדפה כיום היא למבנים באזורי תעשייה או חקלאות שאינם מתאימים לגידולים), החזקה בחוזה חכירה וכן הלאה.

כאשר מקבלים את כלל האישורים הרלוונטיים, ניתן להקים מערכות סולאריות קרקעיות אשר מהוות מעין עסק לכל דבר, כמקור הכנסה שמצריך מכם רק לבצע תחזוקה סטנדרטית אחת לכמה חודשים אם לא למעלה מכך.

למה סולארי ולמה עכשיו?

כמו כן, סיבה נוספת שבגינה מומלץ במיוחד להקדיש את השטח שלכם לטובת הקמת מערכת סולארית קרקעית על פני אלטרנטיבות עסקיות או אנרגטיות אחרות, היא צבר התנאים הייחודי שקיים במדינת ישראל לטובת שימוש בכוח השמש לטובת אנרגיה.
כלומר, מדינת ישראל שטופת השמש אשר הפכה בשנים האחרונות לאפילו שמשית יותר, נהנית מהבשלת הציוד הטכנולוגי ושינויים הרגולטוריים מאפשרים היום למי שחפץ ומסוגל לכך לרתום את השמש לטובתו כלכלית יותר מאשר אי פעם בעבר.

לאור רפורמות כלכליות שהוכנסו ממש בשנה האחרונה, אשר במסגרתן הוחלט כי חברת החשמל תסיים בקרוב מאוד את תפקידה כמונופול חשמל שלו הבכורה הבלעדית לייצור חשמל בישראל – ייצור חשמל פרטי עתיד להפוך להרבה יותר כלכלי וכדאי בעתיד הקרוב.

עדות טובה לכך היא כניסתן של חברות ותאגידי ענק במשק הישראלי לתוך שוק האנרגיה, כאשר גם חברת Hot תקשורת, קבוצת פז, ואף קבוצת כיל של משפחת עופר החלו לעשות את צעדיהן בעולם ולהביע עניין בהקמת חברות סולאריות משל עצמן לאור הפוטנציאל שקיים בתעשייה.

לסיכום – הקמת מערכות סולאריות קרקעיות כהחלטה המשתלמת ביותר

כמו שבטח כבר הבנתם, הפיכת השטח שלכם והקמת מערכת סולארית קרקעית היא אחת האפשרויות הפשוטות והרווחיות ביותר שעומדות בפניכם ליצירת אפיק הכנסה קבוע ואמין, כאשר החוזה שנכרת עם חברת החשמל מעוגן בהתחייבות מצד האחרונה לשמור על תעריפים הנוכחיים למשך פרק זמן ארוך במיוחד.
כמו כן, מדובר בהזמנות שמוטב ומומלץ לנצל בהקדם, כאשר ייתכן שהיא תחלוף בהקדם לאור ההתנפלות בעת האחרונה מצד גורמים משמעותיים במגזר העסקי, כאשר לא יצטרכו עוד בעתיד גורמים שלא יבססו את התקשרותם עם חברת החשמל כבר כעת.

רוצים לשמוע עוד?

השאירו לנו פנייה ונשמח לעמוד לרשותכם