תחזוקת לוחות סולאריים

אחזקה שוטפת ללוחות סולאריים

אז רכשתם והתחדשתם במערכת סולארית לבית או לבית העסק והפכתם לעצמאיים אנרגטית, כמו כן גם עברתם לצד שהפך את הפקת החשמל מהוצאה – להכנסה קבועה ושוטפת.
אך כדי להבטיח שהתהליך הבריא הנ"ל ימשיך כסדרו ויאפשר לכם להמשיך להנות מכל הפירות של אנרגיה סולארית, חשוב לדעת ולהבין כי ישנם גם תהליכי תחזוקה שחשוב לקיים וכאלה שהקפדה עליהם תוכל להפוך משימה כמו תחזוקת לוחות סולאריים לפשוטה וקלה במיוחד.

ישראל כמדינה אידיאלית לפאנלים סולאריים – אך גם בעלת אוויר מלוכלך

בהמשך לכך, רבות נאמר על ישראל מתוקף היותה מדינה אידיאלית לאנרגיה סולארית בשל היותה שטופת שמש וכזו שזוכה ללא פחות מ- 300 ימי שמש מדי שנה, בהם הלוחות הסולאריים הרבים שפרושים ברחבי המדינה הופכים את קרני השמש לחשמל ירוק ונקי. 

לעומת זאת, לצד אותם ימים ברוכי שמש ישנן גם תופעות אחרות שנפוצות במיוחד במחוזותינו, וכאלה שמקשות או הופכות את תחזוקת הלוחות למאתגרת יותר, כפי שקורה כתוצאה מחשיפה לאבק, חול, זיהום אוויר גבוה יחסית במיוחד באזור גוש דן וגורמים שהן מלכלכים את הפאנלים הסולאריים והן יכולים לפגוע ביעילות שלהם.

לכן, טבעי והגיוני שלאחר פרק זמן מסוים של מספר חודשים נראה צניחה בכמות התפוקה של הפאנלים הסולאריים, לא כזו שחלילה תצריך רכישה או התקנה מחודשת שלהם, אלא כזו שמצריכה מאיתנו לבצע תחזוקת מערכות סולאריות וניקיון לפאנלים סולאריים למען אלו יאריכו ימים.

לייעוץ מקצועי ופרטים נוספים – השאירו לנו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!

מינימום צל ככל האפשר

בנוסף לכך, עוד אלמנט שנוגע לשמירה על תחזוקת פאנלים סולאריים אשר לרוב חומק מעיניהם של בעלי מערכות הוא כמות הצל שמונחת על המערכת אם בכלל.

רוצה לומר, אף על פי כי במבט ראשוני נדמה לנו שחתיכת ענף שמסתירה ו"חוסכת" מהפאנל מעט שמש היא חסרת משמעות או לא רלוונטית, למעשה מדובר בפגיעה עמוקה שמחלחלת לתפוקת המערכת וכזו שמונעת ממנה הפקת חשמל מצטברת בכמויות משמעותיות.

לכן, חלק מביצוע תחזוקת מערכת סולארית ופאנלים סולאריים היא הקפדה על גיזום וקיצוץ עצים או הסרה של גורמים שמונעים חשיפת שמש אופטימלית מהלוחות הסולאריים, כאשר מדובר בתחזוקה שלא נובעת מבלאי, אלא משינוי בתנאי השטח שמומלץ לוודא אותו.

מערכת הגנה מברקים – ביטוח למערכת הסולארית

על אותו משקל, לעתים רבות מומלץ לרכוש עבור מערכת סולארית גם מערכת הגנה מפני ברקים, כאשר אף על פי שמדינת ישראל לא ידועה בכמות הברקים שיש בה, מדובר במערכת שמצדיקה לחלוטין את ההשקעה בה בשל ההגנה האיכותית שהיא מסבה, כמו גם עלות מערכת נמוכה יחסית.

בנוסף לכך, כחלק משינויי האקלים בשנים האחרונות ניכרת התגברות משמעותית ברחבי כלל העולם בכמות הברקים העולמית, כאשר לאור זאת אין לדעת מתי או איזה תפקיד ישחקו הברקים בעתיד הקרוב בהיבט האיום שהם משקפים למערכות סולאריות.

פאנל סולארי נקי הוא פאנל סולארי יעיל

כמו כן, מובן מאליו והחשוב ביותר הוא הקפדה על ניקיון הפאנלים עצמם, אשר עלולים להתלכלך הן מחשיפה לרוחות או לכלוך שקיים באוויר, כמו גם לעתים להתקשט כתוצאה ממפגש עם בעל חיים מעופף או מפרי עץ סמוך.

הדבר נכון במיוחד עבור פאנלים הניצבים במקומות תעשייתיים, כלומר מעל אזורים הפולטים זיהום אוויר גבוה יותר וכזה שעלול להצטבר ולחסום אט אט את קרינת השמש ובהתאם לפגוע במידת הפקת החשמל. 

מה קורה בפועל במסגרת ניקיון פאנלים סולאריים?

כאשר בוחנים את ההיבט הפרקטי של אותה תחזוקת מערכות סולאריות, או במילים אחרות מה נעשה בפועל כשמנקים ומבצעים תחזוקת פאנלים סולאריים, הניקיון המדובר כולל בעיקר שטיפה והסרה של כלל החומרים שהצטברו על גבי הפאנל עצמו.

כמו כן, חשוב גם לעשות שימוש במסגרת אותו ניקיון במים מסוננים או מזוקקים על מנת להקטין  הצטברות של אבנית על הפאנלים, כאשר מדובר בגורם שעלול גם הוא לפגוע ברמת הפקת החשמל

תחזוקת מערכות סולאריות – לא שגר ושכח אך גם לא מסובך

כמו שאפשר להבחין מהכתוב לעיל, כדי להקפיד על פאנל סולארי נקי יעיל ומתפקד, מומלץ להתייחס אליו כאל עוד חלק מהבית אשר זקוק מפעם לפעם להתייחסות וניקיון תקופתי, כזה שמונע התמודדות עם ניקיון מסיבי או חלילה אף צורך בהחלפת רכיבים עד כדי רכישת פאנל חדש.

בנוסף לכך, בשל מיקומם הגבוה של אותם פאנלים, ניתן לפנות לחברה מקצועית אשר מציעה שירותי ניקיון עבור פאנלים סולאריים, כמו גם מחזיקה בידע מצטבר אודות הדרך הטובה והיעילה ביותר לנקות אותם, כאשר בכך למעשה לחלוטין נחסכת ממכם ההתעסקות בתחזוקה.

רוצים לשמוע עוד?

השאירו לנו פנייה ונשמח לעמוד לרשותכם